Kayaking in Abel Tasman NP

Hey Guys. Idag har vi haft en galet bra dag här i Nya Zeeland!! Igår kväll åkte vi nämligen i riktning mot Abel Tasman National Park och stannade till i Motueka för att boka upp oss på en kajak tur. Så efter att ha sussat en natt på ännu en freedom camping (med en jättegullig gubbe som host och ett toppen ställe) åkte vi imorse mot Abel Tasman National Park för en heldags kajak tur utmed en del av kustlinjen.

Abel Tasman NP bjöd oss på solsken, underbara stränder, kristall klart vatten kanske fick vi blekfisar till och med en liten solbränna - ulala. Hursom, vi paddlade under dagen mellan Marahau - Watering Cove och när vi nådde udden vid Adele Island paddlade vi förbi en sälkoloni och såg jätte söta sälbebisar!!

De var så söta när de hoppade omkring och "ånkade" sig. Men man fick passa sig så man inte åkte för nära så inte mamma eller pappa säl fick för sig att välta kayaken. Badade och solade gjorde vi förstås också i det jätte fina men inte jätte varma vattnet.

Så summan av kardemumman, om vi hade haft mååånga dagar kvar här i NZ skulle vi kunnat stanna här ett tag till för att det var så himla härligt! Men nu rullar vi med Bettan igen mot nya destinationer och detta med en underbar dag i bagaget. See ya soon again guys.

FUr Seal Watching & Kaikoura Coast Track

Hallå hallå. Som jag skrev igår åkte vi direkt efter färjan mot Kaikoura för att kolla på vilda Fur Seals. Så vi körde ut mot kusten efter att ha köpt lite fika och möttes genast av ett helt gäng vildingar som visade sig vara väldigt oblyga vilket gjorde oss lite förvånade.

Den här sälen hade hoppat upp på gångbanan och satt i lugnan ro och tvättade sig medan vi fotade och poserade med sköningen.

De flesta sälar som befann sig på land såg ut som sälen ovan. Tough night yesterday?

Efter sälspaning gick vi sedan Kaikouras Coast Track och passade på att fika med en rätt så jätte go utsikt.

Dagen avslutade vi sedan med att campa vid Meatworks Beachfront vilket var en klockren gratis camping som starkt kan rekommenderas!!

Hej från SYDÖN!

Turen med färjan gick kanoners och vi rullade faktiskt nästan först ut av alla på sydöns mark. Nästan direkt efter vår ankomst svängde vi in på en liten rastplats för kycklingnudlar och något som vi tror var burkskinka. Kan avslöja att det inte var någon vidarr höjdare till lunch MEN i hungriga magar går ju det mesta ned. Hursomhelst åkte vi därefter mot Kaikora, svenskarna som vi mötte på Mt Ruapehu sa att vi var tvungna att åka dit, så vi följde order och det var så värt det!! Eftermiddagen spenderade vi nämligen vid kust linjen här i Kaikora och spanade på vilda sälar som faktiskt var väldigt oblyga. Bilder kommer, men först blir det lördagsmiddag vid en bättre freedom camping. Hörs!

Tummen upp.

Bye bye, North Island

Godmorgon, här är det lördags morgon och klockan står på 9.59. Just nu befinner vi oss för på färjan i riktning mot Picton och Nordön. Faktiskt kom vi nyligen in efter att ha vinkat hejdå till finfina Sydön och Wellington. Så här väntar nu tre timmars båtfärd och sen ska vi minsann rulla ut på nordön vilket blir himla spännande!! Hoppas ni har en kanoners fredagskväll där hemma.

Hi from Wellington

Idag var ingen vanlig dag för idag var det minsann vår sista dag här på nordön i Nya Zeeland!! Det känns lite konstigt men samtidigt väldigt spännande, då vi imorgon tar färjan mot sydön. Hursomhelst vi har i alla fall spenderat hela dagen i "den lilla" huvudstaden Wellington och lyxat till det lite med både fredagsfika och finmiddag vilket kändes sååå gött. "Åh, Fina Wellington, jag gillar det här på något vis" sa jag förut, men så säger visst Mattias att jag säger om var och varannan stad vi besöker, haha. Anyways, här kommer i alla fall lite av vår dag & Wellington i bilder och ord.

Vi började utforskningen av Wellington med ett besök på Weta Cave som är en workshop där man bland annat jobbar med animeringar och effekter. Nya zeeländarnas Lord of the Rings & Hobbit var i centrum och det kändes som vi kom till de riktiga filmnördarnas paradis.

Fredagsfika gjorde vi (tro det eller ej) på biblioteket här i Wellington.

Jag&Mattis på Mount Victoria med en 360 graders view över Wellington.

Kvällens middag blev på restaurang Lazeeza. Mattias och jag lyckades välja samma maträtt och vi båda tyckte det var jätte gott!! Så vi blev helnöjda över restaurang valet.

Denna fina dag avslutade vi sedan med en kvälls promenad vid hamnen påväg "hem" mot vår vita lilla pärla. Och nu är det läggdags, sista check in för färjan är klockan 8 imorgon bitten. Nattis!

Huka Falls & Great Lake Taupo

Hej på er, här kommer ett inlägg som egentligen borde kommit för några dagar sedan, men vi kör det idag istället!! För några dagar sedan besökte vi nämligen Lake Taupo och spanade in en del finfina grejer i området där omkring.

En av höjdpunkterna var helt klart Huka Falls där otroligt mycket vatten forsade fram samtidigt.

En annan höjdpunkt (såklart) var kaffe vid självaste Lake Taupo. Vi lever ju lite på nescafé annars emellanåt meeeen en och en annan take away slinker också ned, hähä. Så riktigt smarrigt köffe plus en finfin sjö, thumbs up.

Vi lirade minigolf vid en riktigt fin golfbana och vi behöver ju inte nämna vem som vann, man vill ju inte skryta eller så... ;)

Vi åt calamari i mörkret och sov en natt på Reids Farm (gratis och bra MEN) vi vaknade upp till detta. Det var ett gäng tyskar bredvid oss som visst fick för sig att festa till det lite, lät både Wild and Cräjz.

Dagen efter den spännande natten åkte vi till några heta källor som bara låg någon kilometer från campingen. Detta lite i bristen på dusch (haha) dessutom lät det häftigt och häftigt var det minsann!! Vid ett litet vattenfall hittade vi nämligen en liten egen oas där vi badade i heta naturliga källor.

2227m upp på Mount Ruapehu

Tidigt imorse åkte vi mot Tongario national park för att åka skylift uppför Mt Ruapehu. När vi kom fram visade det sig dock att de hade problem med liften och att det inte skulle gå några turer idag... "Men ni kan ju gå uppför om ni vill" sa de, och vi hann inte klura så mycket för så fick det minsann lov att bli. Så på med underställ, fleece och vindjacka för kallt var det. Utgick gjorde vi sedan från liften/skidanläggningen som ligger ganska så nära en by som heter Whakapapa Village och därefter knatade vi oss uppför till en höjd av 2227m över havet. Vi nådde inte riktigt toppen då det var väldigt blåsigt plus att den markerade vägen tog slut MEN vad häftigt det var.

Första stoppet blev vid ett stängt café, men det gick ingen nöd på oss vi hade ravioli och banan med oss, haha. Här är vi 2020m upp.

Wihi, såhär såg det ut när vi kom upp på en 2227m höjd uppe på Mt Ruapehu. Vi tycker inte riktigt bilderna visar höjden rättvist, men högt var det minsann. Ser ni att vi är ovanför molenen?

För Lord of the Rings nördar kan ni också se Mt Doom i bakgrunden på panorama bilden i mitten. Sammanlagt tog det cirka 3 1/2 timme för oss då inräknat med en snabb lunch, dessutom helt otroligt. Sammanlagt såg vi fem personer på berget och vad möter vi om inte två svenskar? Vi pratade en bra stund med dem på vägen ned från "nästan" toppen. Himla häftigt!! Jaja, vi kommer sova galet gott här och drömma om fler bergsbestigningar. GODNATT/ god förmiddag åt er.

Wai - O - Tapu

Efter att ha varit uppe i norr återvände vi till staden Prutt (Rotorua). Prutt luktar det på grund av allt svavel (tack och lov) Love it or hate it säger de här ang. lukten och vi förstår dem precis, haha. Hursomhelst vårt mål denna gång var att besöka Wai-O-Tapu som är en Thermal Park. Så där traskade vi runt där bland kokande källor, , mud pools, färgglada sjöar och kikade på geisern Lady Knox när hon sköt och som hon sköt!! Riktigt häftigt och helt klart värt 32.50$.

Fredagslyrre på nya zeeländskt vis

Hallå där! Här kommer lite fredags mys på högsta nivå från NZ. I fredagskväll blev det nämligen för oss riktig lyx med både nya zeeländskt röd vin och så en bit lammkött på det. Denna goa middag tillagade vi på vår gasplatta i vanen på en camping mitt i ett natur reservat några mil norr om Auckland - MYS.

Waipoua Forest

I fredags, påvägen ned från norr stannade vi till i Waipoua Forest och kollade på massor kauri träd. Vi såg bland annat "God of the Forest", alltså jätteträdet Tane Mahuta (51.5m hög och 13.8m i omkrets), Four Sisters och ett annat stort kauri träd som vi inte minns namnet på (men det träet var i alla fadern av alla träd i skogen).

Te Paki - Sand Dunes

Vi ligger efter lite här i uppdateringarna men här kommer ett gött inlägg från i förrgår med lite bilder från Te Paki Sand dunes som visade sig vara ett riktigt häftigt ställe. Vi stannade där påvägen ned från Cape Reinga och tur hade vi minsann. Vi stötte nämligen på några sköna nya zeeländare som lånade ut deras sand boards till oss så vi fick pröva att slänga oss nedför sanddynorna - det var coolt och snabbt gick det.

På bilderna ser det inte ut att vara så brant, men det var det!!

Efter ganska så mycket bilåkande senare kom vi slutligen fram till staden Rawene där vi spanat in en camping. Så på kvällen lagade vi mat med denna otroligt vackra utsikt.

Far north - Cape Reinga

Igår var vi efter lite bilåkande vid Nya Zeelands ände Cape Reinga, alltså så långt norr ut du kan komma i landet. Vid Cape Reinga möts Tasman Sea och Stilla havet, emellanåt i kraftiga vågor vilket är väääldigt häftigt och överväldigande att bevittna!! Man måste nog också beskriva det hela som en otrolig plats, helt klart värd att åka hela Northland för.

Bay of Islands & Hole in the rock

Hej hej nu är det premiär för mig (Mattias) att göra ett blogg inlägg! Vi har senaste tiden varit runt på massor kul runt Bay of Islands. I förrgår var vi på en delfin/upptäcks tur med en stor båt som hette Dolphin Discovery V (5). På båten berättade en rätt kul kille om lite historia om öarna i viken och om delfiner som vi allt fick se flera gånger. Var häftigt att se hur lekfulla de var i det fria.

Den andra höjdpunkten på färden var också det så omtalade Hole in the rock. Ett stort hål i en stor sten, en bit från land. Rätt maffigt att se och coolt att åka igenom med båten som hade någon meters marginal på båda sidor. Tyvärr fick ingen av oss en droppe från taket av hålet på oss. Om man fick det kunde det betyda allt från evig ungdom till mer lycka... Allt som allt en fin tur och en häftig upplevelse!

Har också hört att min bror Martin är en trogen läsare så vill hälsa till honom! Blir att lira mycket fotboll när jag kommer hem!

Whangarei - Paihia (Bay of Islands)

Hej på er, idag har vi äntligen fått massor av sol här i Northland och förstås gör solen att vi gillar Northland lite extra, hihi. Hursomhelst, imorse vaknade vi upp på en camping i Whangarei och under frukosten bläddrade vi i vår kära road map och satte upp målet att nå Bay of Island under dagen, och det gjorde vi!! Påvägen stannade vi vid Whangarei falls vilket verkligen var jätte vackert.

Efter lunch tid nådde vi sedan Paihia som visade sig vara en väldigt söt stad precis vid kusten och Bay of Islands. I och med den underbart goa solen passade vi på att sola och bada. Sen blev vi sådär supersugna på glass och på att gå och käka lite gott, så det gjorde vi.

Men nu är det faktiskt dags att sova här i vår lilla van, det är nämligen som så att vi ska upp tidigt imorgon för att åka på en båttur. Vi åker med Explore för att se "The hole in the rock", Bay of Islands och vad i alla fall jag tycker är mest intressant -
DELFINER! Det ska bli så mysigt. Godnatt (eller till er får vi väl säga godmorgon!).

Mangawhai Heads & Langs Beach

Vi blev lite trötta på stormen och trist väder så i förrgår blev en rejäl åkardag i riktning mot Northland , som vi från början hade tänkt. Det är ju lite lustigt men varmast är det faktiskt i norr här, så gårdagen bjöd på riktigt härligt väder, vilket var sååå skönt efter regn och rusk!!! Så på vägen upp mot norr stannade vi till vid Mangawhai Heads och Langs Beach för sol, bad och lunch.

Bättre ställe att stå och laga mat på får man nog leta efter hihi. Idag har vi sovit på en go camping och planen är att upptäcka Whangarei. KRAM.

Igår natt - Stormen

Okej, bli inte rädda nu för allt är fint med oss MEN här sov vi igår natt. Som tur var valde vi en träd fri plätt, men såhär såg det ut runt omkring oss när vi vaknade upp igår.

Inte trodde vi att det skulle blåsa sådär mycket, det var nämligen relativt fint väder under dagen. Men mot kvällen när vi skulle laga middag insåg vi att det inte gick i all blåst och regn, det är därför det blev blodpudding och hashbrownes till frukost, haha.

The Redwoods

Igår pasaade jag och Mattias på att besöka Blue Lake och Redwoods som låg nära vår camping i Rotorua. Tyvärr var inte vädret riktigt på vår sida igår, så blue lake såg inte riktigt så blå och härlig ut som den egentligen ska vara, men att traska runt i The Redwoods var riktigt häftigt!

Mc Larren Falls & Nyblivna Campare

Här kommer en uppdatering från andra sidan jorden och fina NZ. Vi kommer rätt bra överrens med vår vita pärla, den rullar bra och är både praktisk och smart. När vi hämtade den blev vi dock lite paffa, då blev vi nämligen informerade om att en tropisk storm skulle dra in över Northland till helgen och Northland hade vi ju förstås planerat att besöka under helgen. Så det blev plötsligt ändrade planer och tillslut efter lite omplanerande och mycket bilåkande hamnade vi här:

Surfer's Beach i Coromandel region.

Här spenderade vi vår första natt, på en camping som kändes som att bo på någons bakgård. Stället hette något i stil med Tairua. Vi kom dit väldigt sent och många verkade sova. Vår van i sig är inte det mest tysta schabrak du kan parkera och inte nog med det... Mattias lyckades komma emot biltutan och jag höll på att fnissa ihjäl mig, det var så komiskt.

Dag två blev det också mycket bilåkande då vi hade Rotorua som mål. Ovan var ett fint stopp på vägen och så inget mindre än varm ravioli ur burk vid Mc Larren Falls som fick lov att bli vårt "lunch stopp" innan Rotorua.

Bättre lunch stopp får man leta efter, det var verkligen ett underbart ställe.

Mot den tidiga kvällskvisten kom vi sen till Rotorua, där vi genast åkte mot en camping vid Boysen Beach Reserve. Natten där blev också minnesvärd. På morgonen skulle tydligen ett marathon lopp passera precis utanför vår van, vad är oddsen? Haha.

Godnatt.

Vårt hem för 4 veckor

Denna pärla, en Toyota Estima är härmed vårt hem för fyra veckor framåt. Campervanen känns riktigt schysst hittills, så det blir nog hel grymt.

Bild 1: Mattis när vi hämtade bilen på Lucky Rentals, thumbs up.
Bild 2: Cissi med vår storhandling från The warehouse & countdown.

Vårt hostel i Auckland

Hej på er, klockan 10.32 från Auckland. Just nu sitter vi på transfer bussen mot flygplatsen där vi ska hämta upp vårt blivande hem för en månads tid! Tänkte dock passa på att presentera vårt hostel som vi bott i, i tre nätter nu innan ni får se Campervanen. Så voilá en liten presentation från vårt myyysiga hostel City Travellers kommer här:

Hm ni kanske undrar varför vi har något sopsäcksliknande i köket!? Ska visa vad som gömmer sig därunder.

En yttetst gul mikro, men vad gör utsidan när det är insidan som räknas..?

Vi föredrog att pynta med sopsäcken... Haha.

Och så lilla toaletten.

Men nu blir det andra bullar. Ska bli väldigt spännande att hämta upp vårt blivande hem på fyra hjul och på fel sida av vägen ska vi köra. Vi hörs senare. (ps skrev detta i förmiddags men kunde först publicera nu).

Advanced Laundry

Ja, vad ska man säga... Det gäller att vara uppfinningsrik när man har lite halv dåliga tvättmöjligheter. Så här bjussar vi på några av våra goa tvättningar vi haft den senaste tiden. Dagens tvättlina är nog det bästa hittills.

Som sagt såg ni!? Dagens tvättlina gjord av ihop bundna påsar. Lite kul faktiskt, men vi borde nog köpa en tvättlina trots allt, haha.

Auckland Harbour

Igårkväll tog vi oss en promenad ner till Aucklands hamn, där det var rätt så mysigt!! I jakten på roadmaps och bokhandel spanade vi också på Skytower:n från lite närmre håll.

Auckland Skytower på närmre håll.
Bilder från fina hamn besöket.

Idag har vi annars en del att göra, så det är bara att sätta igång. Vi ska nämligen försöka se lite mer av Auckland, tvätta, hitta en bokhandel och greja inför morgondagen då vi ska hämta våran campervan!
På återseende hörrni / Cissi&Mattias.

Mount Eden

Andra dagen i Auckland har rullat på i bra fart. Igår gjorde vi inte så mycket mer än att vara trötta och leta efter en matbutik, det var omöjligt att hitta "normala" matbutiker här, men slutligen efter en LÅÅÅÅNG promenix fick vi oss lite pasta och kycklingkorv. Idag har vi annars gjort betydligt mer spännande saker.

Idag "besteg" vi Mount Eden. Ser ni huuur nöjda vi ser ut?
Panorama view from Mt. Eden.
Och där skymtar ni Aucklands skytower, himla grann utsikt från 196meter.
Här ser ni kratern, fränare IRL.

Så Mount Eden var häftigt. Erbjudna jobb blev vi också på vägen upp mot toppen, detta utav en äldre man som vi stötte på, så vi överväger att stanna... ;).

Dagens lunch tillagade vi på hostelet. Kött&potatis MUMS.

Vill också skicka en hälsning till Pappa som minsann fyller år idag. Massor grattis till dig från oss!

Hi from Auckland

Här kommer ett inlägg från igår. Efter cirka tio timmars flygtid är vi nu äntligen framme i Auckland. Här är klockan hela 12 timmar före Sverige, så enkel räkning. När vi har dag, har ni natt. Flygresan hit gick bra, men vi sov inte en enda blund = så det blir en lugn dag idag skulle jag tro. När man inte sover får man dock bevittna såhär fina saker uppe i det blå:

Annars då, vart det lite dramatik på flygplatsen. Jag höll på att glömma min ögonsten (alltså inte Mattias!! utan min kamera). Vi fick ett mail från Rainforest Launge där vi skrivit ut våra visum. Så dryga 45 minuter innan vi skulle boarda skrev de: "We have a small little brown bag with a camera". Ni som känner mig vet hur galen jag är i min kamera så WOHO, TUSEN TACK Rainforest Launge.

Inte nog med det, vid säkerhetskontrollen är det ju gaaanska så noga här i NZ. Vi deklarerade kaffe och te som vi råkat ta med oss. Och det gick bra MEN Mattias hade tydligen smugglat ned en muffins i min väska, vilket skulle kunna ha kostat 400 NZD (ca. 2000 spänn!!). Som tur var märkte de ingenting.. De kanske inte är så noga ändå ;). Anyways, see u later.

Singapore Sling & Lightshow @ Marina Bay

Jag och Mattis sitter för tillfället på Changi Airport i väntan på att vår gate ska öppna. Känns mycket underligt att vi ska bege oss vidare mot Auckland. Kan avslöja att det nästan blev lite spännande när vi skulle checka in väskorna. Personalen ville se våra visa:n till Australien vilket vi inte riktigt var beredda på - MEN bra wifi löser det mesta, även lite bilder till bloggen, hihi.

Det blev ett besök vid Clark Quay där vårt mål var Singapore Sling.
Och så fick det minsann lov att bli. Jättegod var den OCH jättedyr, spräckte helt klart budgeten för dagen, haha.
Mattis&Jag
Lite skyskrapor vid Marina Bay, precis innan ljusshowen började.
Green lights from Marina Bay Sands
Var pretty awesome faktiskt. Väldigt häftigt även om ljusshowen i Dubai nästan var lite lite tuffare.

Mer Singapore och Dubai bilder får det bli en annan dag, för nu börjar det dra ihop sig för att bege sig mot gate:n. 18.50 går planet och vi, vi ses väl i Auckland! KRAM /Cissi&Mattias.

Just nu: Orchard Road, Starbucks

Mattis på Orchard Road. Dagens lunch blev på en taiwanesisk restaurang. Att äta med pinnar har börjat bli standard även om vi inte är så bra, tur att man brukar få en sked också, hihi. Här sitter vi just nu på Starbucks och nallar wifi samt dricker gott kaffe (för en gångs skull). Tasted like this enligt moi.

Morning in Singapore

Äter tonfisk panang från burk på macka och dricker kaffe som är helt otroligt sött, så det plus en yoggisch är dagens frukost. Sen sist har vi varit med om MASSOR. I och med att jag är fotogalen har jag det mesta på bild, tyvärr är dock fortfarande inte vårt wifi särskilt hjälpsamt gällande bild publicering... Anyways, vi gillar Singapore!! Så det känns lite underligt att vi åker vidare imorgon kväll klockan 18.50 mot Auckland (här är klockan 10.02 nu). Skönt nog känns det i alla fall som vi hunnit med mycket här. Idag ska vi till Orchard Road som är singaporeanernas lyx deluxe gata. Men lugn vi lär nog inte shoppa så mycket Chanel och co.. Då vi nog vår budget för hela resan, haha. Jaja nu ska vi bege oss med kartan i högsta hugg, hej på er.

Sim Lim Square & Sentosa Island

Här kommer ett HEJ från soliga Singapore. Idag har vi gjort ett besök på den jätte stora elektronikkedjan Sim Lim Square (6 våningar) och mot eftermiddagen har vi gjort ett besök på finfina Sentosa Island. Här kommer äntligen lite bilder.

Frukost på en food court och vi fick visst äggsoppa.

Sim Lim Square. Heaven för elektronikgalna.

Lunch med pinnar.

Cable Car till Sentosa Island, mot sol&bad.

Nu ska vi lämna Sentosa Island by Cable Car och försöka komma ifatt något gött matställe. Hej på er!

DUBAI

Hej på er, här kommer en liten update från våra två första dagar i Dubai. Vi förstod från början att detta inte var en backpacker stad och helt klart har vi fått det bekräftat, det är mycket Gucci och sånt glammigt. Men, Dubai har varit en toppenstart på resan så nu kommer ett helt gäng bilder som visar vad vi bland annat har gjort.

En bild på Mattis utanför vårat hotell, Tulip Hotel Apartments. Ett helt okej rum fick vi, storlek JÄTTESTORT, vi har två rum och kök, två toaletter och balkong.
Första dagen åkte vi till Dubajanernas stolthet, Burj Khalifa - världens högsta byggnad. Den var rätt stor faktiskt och sådär passande påtal om stort Dubai Mall som ligger precis intill var så stort att vi gick vilse.
Muffins vid solnegången vi Jumeirah Beach. Dock blev det inget bad för oss, där badade man tydligen med kläderna på.
Första dagens kvällsmat...Hemlagat någon slags köttfärssrulle, ris, majs och super hot sås.
Första utflykten dag två gick till Mall of the Emirates. Ännu ett gigantiskt köpcenter.
... En skidbacke hade dem.
"Hjälp jag kommer inte ut..."
Efter Mall of the Emirates tog vi taxi (vilket är billigt här cirka 40 kronor för en 15-20 minuters tur) till The Palm. En stor ö som dubajanerna gjort själva till utseendet av en palm. Måååånga stora hotell och som kronan på verket hotellet Atlantis som är med på bild ovan.
Hackad ananas och kaffe i solen framför Atlantis.
En av våra favoriter blev  för oss Dubai Marina, var härligt att strosa runt bland skyskraporna.
Äntligen!! Bara ett stenkast från "The Walk" hittade vi denna del av Jumeirah Beach. Kolla vad glad Mattis blev, här kunde man bada i badbrallor eller bikini.
Sen andra kvällen i ära passade vi på att gå på fin restaurang. Detta framför Burj Khalifa och dess välkända belysta fontän show. Detta firade vi med vin!!! Inte lätt att komma åt alkoholhaltiga drycker här inte.

Mer bilder från Dubai hoppas vi att vi kan lägga upp så snart vi får internet igen. Måste medge att det känns lite halv galet att vi redan ska vidare, då det imorgon kväll bär av mot Singapore. Hörs snart igen. KRAM.